Stichting Cappadocië
Op 15 juli 1932 wordt de Stichting Cappadocië opgericht met Jan Hudig L.Jzn als eerste voorzitter. Een positie die hij blijft bekleden tot na de oorlog (1945).
De stichting valt niet samen met de groep. Het stichtingsbestuur heeft een eigen taak: de behartiging van de financiële en materiële belangen ten behoeve van de groep. Het Stichtingsbestuur zorgt specifiek voor de ondersteuning zoals beheer van financiën, onderhoud aan gebouwen en exploitatie van de gebouwen en het terrein. Het stichtingsbestuur bestaat uit enkele ouders en voor de meerderheid uit vertegenwoordigers (de speltakleiders) namens het Groepsraad.
Met het spel en alles daaromheen zoals kampen, leidingzaken etc. heeft de stichting niet te maken. Dat is de zaak van groepsraad en groepsbestuur.
Op 1 januari 2024 bestaat het stichtingsbestuur uit:
āā
Peter Pieterse
Voorzitter-penningmeester stichting Cappadocië 2012-
ā
Kevin van Hengel
Secretaris stichting Cappadocië (stam verwijderen) 2016-
ā
Laura van Hengel
bestuurslid stichting Cappadocië (Bevers) 2014-
ā
āJustin van Hengel
bestuurslid vereniging de Kralingsche Troep (Welpen) 2022-
ā
Alex Pieterse
bestuurslid stichting Cappadocië (Explorers) 2016-
ā
Jimmy Lanser
bestuurslid stichting Cappadocië (Scouts) 2011-
Scouting in de samenleving
Scouts zie je overal!
Je komt ze tegen in de buurt tijdens een van de opkomsten, maar ook bij de Nationale Dodenherdenking op de Dam in Amsterdam op 4 mei.
Zo helpen de scouts uit onze groep bij de dodenherdenking in Prins Alexander, in de wijk ’t Lage Land. Ook op koningsdag zijn ze van de partij tijdens de activiteiten in het Prinsenpark. Scouts zijn maatschappelijk zeer actief op allerlei gebieden.
De maatschappelijke waarde van Scouting concentreert zich in de vier waarden van Scouting, geformuleerd door Scouting Nederland: jeugd en vrijwilliger, jeugd en maatschappij, jeugd en leren, en jeugd en groen.
ā
Jeugd en vrijwilliger
Deze waarde draait om vrijwillige inzet. Kinderen en jongeren krijgen bij Scouting op jonge leeftijd de kans om verantwoordelijke taken op zich te nemen. Zo leren ze leidinggeven, communiceren en samenwerken met anderen.